Alla inlägg under november 2020

Av Natali Sundkvist - 15 november 2020 17:58

Jag har nu avklarat två veckor på YH fiskeguide i Forshaga. 

Det blev rätt hastigt ett beslut att hoppa in på denna utbildning. Hade 7 dagar på mig attt ordna allt, fixa allt med son, lägenhet, katter och packa. Den tuffaste biten att få till var ju så klart ekonomin. Från att gå på socialbidrag till allt vad detta innebar. Men jag kom mig ner. Ångrar det inte. Jag gjorde ett bra beslut att börja denna utbildning och har faktiskt ett hopp inför framtiden.


Har under dessa två veckor inte bara försökt komma igång i skolan utan även hitta ställen att kunan fiska på. Det har varit väldigt trögt. Har åkt omkring lite överallt, gått på myr och stått i gympadojor med vatten upp över fotknölarna i gungfly, oändrliga små skogstigar, tappat femtioelva drag och tafsar. 


Men så äntligen. Idag hittade jag lite finare fisk. Att kämpa ensam mot väder, vind och avstånd höll nästan på att ta knäcken på mig. dessutom när jag kommer ner till nytt ställe och inte känner en enda människa. Idag kom det, både gäddan och nya vänner.


Nedan är min nya bästa fiskepolare. Eller min "Lycky charm" (lycko amullet typ). Sekunden de kom och var påväg ner till mig så kom hugget. 


 


En härlig dam på 113 cm och 8.2 kg. Gäddan alltså...för själv är jag väl mera tant och kna knappast kalla mig härlig heller... ;-P


 

Jag har nu en del att plugga igen på utbildningen. Så det är nog dags att sätta fart med det också. Nu när jag äntligen fått en bra fisk. Men mera äventyr väntar och har ett par trevliga fisketurer inbokade. Dessutom låter det som att en bekant ska komma hit och hälsa på, så ska vi testa ett helt nytt fiske ihop. 


Jag fiskar ju mycket gädda. Men har en liten såndär förhoppning att få testa alla arter som finns, ja, det kommer ju inte gå, men jag vill testa fiska alla fiskar jag kan.




Fick lite roliga bilder på en madame som inte ville vara med på fotande mera...


     



Tight lines, eller skitfiske, till nästa gång.


Presentation


Här kommer jag att blogga runt mitt sportfiske.
Jag går utbildning YH mot fiskeguide på forshaga sportfiskeakademi 2020-2023.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards